Jaguar F-Pace Forum banner

Czujniki parkowania nie działają

19K views 10 replies 5 participants last post by  tony3x  
#1 ·
Odebrałem dziś mojego F-Pace z 2017 roku. Miła 130-milowa podróż do domu, żeby się do niego przyzwyczaić.
Kiedy parkowałem w domu, zdałem sobie sprawę, że przednie lub tylne czujniki nie działają (kamera działa). Ikona samochodu z literą P w środku ma czerwoną linię, ikona głośnika ma linię, ikona czujnika odległości poniżej jest wyszarzona, a przycisk PDC nie działa.

Poza tym jest świetny!!
Jakieś pomysły.

Dzięki
 
#2 ·
Prawdopodobnie ma uszkodzony czujnik parkowania, co zwykle wyłącza system. Wymaga rozmowy z dostawcą w sprawie sposobu naprawy. Wymaga skanowania kodów błędów (DTC - Diagnostic Trouble Codes) za pomocą dedykowanego skanera Jaguar, aby ustalić dokładną usterkę.
 
owns 2018 Jaguar F-Pace S
#3 ·
Poprosiłem kolegę, żeby zeskanował samochód swoim skanerem Snap On. Wykryło 28 usterek (w tym każdy czujnik parkowania mówiący 'bus off'). Uważa, że wiele z usterek może być powiązanych z czujnikami parkowania.
Przyjrzeliśmy się bliżej i znaleźliśmy linie z taśmy klejącej po wewnętrznej stronie przedniego zderzaka, więc zastanawiamy się, czy zderzak był zdjęty do malowania i czujniki nie zostały zresetowane.
To sprawiło, że zacząłem przyglądać się innym rzeczom i jedną z nich, która mnie zaniepokoiła, jest to, że wskaźnik poziomu oleju pokazywał czerwoną wartość (chociaż nie było kontrolki niskiego ciśnienia oleju). Musiałem z niego skorzystać zeszłej nocy, więc uzupełniłem olej, aż wskaźnik zmienił kolor na żółty.
Myślę, że trzeba oddać samochód do Jaguara na pełną diagnostykę. Powiedziałem to sprzedającemu (niezależnemu) dealerowi, czekam tylko na jego odpowiedź.
 
#4 ·
Takie problemy będą coraz bardziej irytujące w miarę starzenia się samochodów, nie tylko JLR, elektronika jest tak skomplikowana, że niezależni dealerzy często nie są w stanie ich naprawić. Gwarancje na używane samochody są często bardzo restrykcyjne, niektóre wykluczają awarie elektroniczne, główny dealer oczywiście może je naprawić - za opłatą.
 
#5 ·
Byłbym ostrożny idąc do drugiego warsztatu, ponieważ gdy to zrobisz, to okazja dla sprzedającego dealera, aby się wycofać.
Widziałem to wiele razy na tych forach. Idź do drugiego dealera na niezależną ocenę, a oryginalny dealer może twierdzić, że ktoś inny się tym zajął.
O ile relacje nie są w rozsypce, myślę, że uczciwe jest danie szansy oryginałowi.
 
#6 ·
Ponieważ zidentyfikowałeś usterki w dniu zakupu samochodu, dealer nie może kwestionować, że usterki istniały w momencie sprzedaży samochodu. Musisz teraz pozwolić dostawcy naprawić te usterki, to uciążliwe, ponieważ są wyraźnie w pewnej odległości od Ciebie, ale to wada niekupowania lokalnie. Dealer ma jedną szansę na naprawę, po tym możesz odrzucić samochód, chociaż faktyczne zmuszenie dealera do zwrotu pieniędzy może być trudne. Wszystko zależy od tego, jak "miło" dealer chce grać. Będziesz musiał odwieźć samochód z powrotem do nich i zostać, podczas gdy będą próbowali naprawić, więc prawdopodobnie będziesz potrzebować transportu do domu, a następnie z powrotem, aby odebrać. Chyba że dealer wyrazi zgodę, abyś zabrał samochód do bardziej lokalnego warsztatu w celu naprawy, a oni uregulują rachunek. Jeśli tak, zapisz to na piśmie, w tym wszelkie limity kosztów lub inne ograniczenia.
 
owns 2018 Jaguar F-Pace S
#7 ·
Sprzedawca powiedział, że zabierze samochód z powrotem do naprawy i zapewni samochód zastępczy (smart 44). Jestem z tego całkiem zadowolony, ale myśl o potencjalnej 260-milowej podróży w obie strony w smart nie do końca mnie cieszy (zasugerowałem, żeby odebrali go ode mnie). Będą to również 2 dni wolnego od pracy (samozatrudnienie, więc muszę to również uwzględnić) i nie mam żadnych wolnych dni przez najbliższe kilka tygodni, a także potrzebuję pojemności dla pasażerów i bagażu w tę sobotę, więc nawet wtedy nie mogę jechać.
Moim problemem jest to, że samochód był ewidentnie nieprzygotowany przed sprzedażą, ponieważ problemy z olejem i czujnikami parkowania zostałyby wykryte (podobnie jak plama po jedzeniu za uchwytem pasażera).
Nie jestem pewien, czy facet z obsługi posprzedażnej, z którym rozmawiam, zdaje sobie sprawę, że mieszkam tak daleko, ponieważ mówi wszystko tak, jakbym był lokalny, więc zasugerowałem, żeby przynajmniej pozwolił mi oddać go do Jaguara na pełną diagnostykę, a następnie zobaczymy, co dalej.
Zobaczymy, co powiedzą dzisiaj.
 
#8 ·
Zazwyczaj kupuję używane samochody z dowolnego miejsca w kraju, aby uzyskać wymaganą specyfikację, ale wtedy muszę zaakceptować poważne zakłócenia, jeśli trzeba go zwrócić z jakiegokolwiek powodu. Na szczęście mój najnowszy, F-Pace, ma używaną gwarancję Jaguara, więc każdy zatwierdzony przez Jaguara warsztat może podjąć się pracy. Ale to zostało kupione od dealera kilka godzin jazdy stąd. Mam nadzieję, że pan i pański dealer wypracujecie polubowne rozwiązanie.
 
owns 2018 Jaguar F-Pace S
#9 ·
Moja druga opcja została zatwierdzona, ale specyfikacja nie była tak dobra. Zaczynam myśleć, że dokonałem złego wyboru 🤔
Mam nadzieję, że wszystko się ułoży.
 
#11 ·
Cześć, czy to zostało naprawione/naprawione?
Ostatecznie odrzuciłem samochód w ciągu dozwolonych 30 dni, ponieważ nie chcieli oddać samochodu do Jaguara w celu zeskanowania, aby dowiedzieć się, jaki jest dokładny problem (może wiedzieli więcej, niż dawali do zrozumienia). Stało się to po tym, jak miałem go z powrotem przez 5 dni i zwróciłem go z nadal obecną usterką. Zwrócony jako 'niezgodny z opisem'.
Mam teraz ładnego (i lepszego) diesla 3.0 S, który zupełnie inaczej się prowadzi. Po posiadaniu doładowanego przez 'krótki' czas, tak naprawdę myślę, że silnik diesla jest bardziej odpowiedni do rodzaju jazdy, którą wykonuję (głównie po mieście).
Inny poziom dealera, zauważyłem wadę lakieru na drzwiach kilka tygodni po zakupie, odebrali go i pomalowali drzwi i zwrócili. Znacznie lepsze doświadczenie.
 
  • Like
Reactions: cutlea01