Jaguar F-Pace Forum banner

Wyciek płynu chłodniczego - 2018 F-PACE R-SPORT 2.0 Benzyna AWD

Tags
coolant leak
1 reading
560 views 11 replies 6 participants last post by  adrianrb  
#1 ·
Witajcie wszyscy,

Nowicjusz tutaj, potrzebujący porady dotyczącej typowych problemów z wyciekiem płynu chłodniczego.

Mamy wyciek płynu chłodniczego (zauważony po zaświeceniu się kontrolki ostrzegawczej), który wydaje się pogarszać im więcej jeździmy (zbiornik fotografowany przez kolejne dni z małymi przejazdami w porównaniu do dłuższych). Na podjeździe poziom wydaje się nie spadać.

Trafiło to do niezależnego specjalisty Jaguara w Newbury, który znalazł wyciek z dodatkowej chłodnicy płynu chłodniczego (tej w nadkolu kierowcy), którą wymienili. Jednak wciąż mamy wyciek. Sprawdzałem to przez kilka dni na wypadek, gdyby to było tylko uwięzione powietrze itp. po napełnieniu, ale wciąż spada po jeździe.

Wróciliśmy tydzień później, ponownie przeprowadzili test ciśnieniowy i nie znaleźli żadnych oznak wycieku.

Brak oznak wycieków w komorze silnika, nawet podczas pracy i w wysokiej temperaturze. Warsztat stwierdził, że płyn nie dostaje się do cylindrów, brak oznak białego dymu i brak oznak wycieku wokół zbiornika płynu chłodniczego (poza kilkoma małymi plamami na zewnątrz, prawdopodobnie z przepełnienia podczas napełniania).

Nie sprawdziłem jeszcze przestrzeni na nogi kierowcy, więc zrobię to później dzisiaj, kiedy samochód wróci z 1,5-godzinnej podróży.

Czy ktoś ma inne sugestie dotyczące tego, co możemy sprawdzić (z pomocą warsztatu), aby to namierzyć?

Wielkie dzięki!
Ade
 
#2 ·
Witamy na forum, przykro mi czytać o twoich problemach.

Czy próbowałeś uruchomić samochód i po prostu rozejrzeć się po wężach idących do i z chłodnicy, którą wymienili, na wypadek gdyby doszło do wycieku?

Wiem, że przetestowali samochód, ale sprawdziłbym to jeszcze raz.
 
#3 ·
Możesz również kupić własny zestaw do testowania ciśnienia płynu chłodzącego, np. z Amazon itp., nie są one bardzo drogie i przeprowadzają własne testy.
 
owns 2018 Jaguar F-Pace S
  • Like
Reactions: adrianrb
#4 ·
Witaj na forum, przykro mi czytać o twoich problemach.

Czy próbowałeś uruchomić samochód i po prostu rozejrzeć się po wężach idących do i z chłodnicy, którą wymienili, na wypadek gdyby był wyciek?

Wiem, że przetestowali samochód, ale sprawdziłbym to jeszcze raz.
Witaj na forum, przykro mi czytać o twoich problemach.

Czy próbowałeś uruchomić samochód i po prostu rozejrzeć się po wężach idących do i z chłodnicy, którą wymienili, na wypadek gdyby był wyciek?

Wiem, że przetestowali samochód, ale sprawdziłbym to jeszcze raz.
Próbowałem dziś rano przyjrzeć się wszystkim połączeniom, które mogłem zobaczyć (chociaż nie jestem do końca pewien, gdzie przebiegają rury płynu chłodzącego), ale jeszcze dziś po południu przyjrzę się nowej chłodnicy na wszelki wypadek. Dzięki.
 
#6 ·
Próbowałem rano przyjrzeć się wszystkim połączeniom, które mogłem zobaczyć (chociaż nie jestem do końca pewien, gdzie przebiegają rury płynu chłodzącego), ale jeszcze dziś po południu przyjrzę się nowej chłodnicy na wszelki wypadek. Dzięki.
Sprawdziłem nową chłodnicę (widziałem tylko jedno połączenie rury, ponieważ nie zamierzam zaczynać odkręcania części), ale wyglądało dobrze. Brak widocznych śladów wycieków w komorze silnika po 45-minutowej podróży. Brak śladów mokrej wykładziny na podłodze po stronie pasażera.

Zabierzemy go z powrotem do naszego warsztatu w tym tygodniu na kolejną kontrolę. Mam ochotę wymienić zbiornik płynu chłodzącego i korek, żeby zobaczyć, czy to pomoże.
 
#7 ·
Właśnie wymyśliłeś to, co zrobiłem. Indy serwisował mój i powiedział, że znaleźli wyciek płynu chłodzącego i sugerują dodatkową chłodnicę. Zostawiłem to u nich i nie znaleziono żadnej usterki. Więc jeździłem nim przez tydzień, była strata, ale brak widocznego wyjścia. Jedyną rzeczą, która nie została przetestowana w teście ciśnieniowym, jest korek. Sprawdziłem uszczelkę, była mocno wgnieciona po 9 latach w samochodzie. Więc wymieniłem ją i od tego czasu nie ma wycieku 😁👍
 
#8 ·
Właśnie wymyśliłeś to, co ja zrobiłem. Indy serwisował mój i powiedział, że znaleźli wyciek płynu chłodzącego i sugerują dodatkową chłodnicę. Zostawiłem to u nich i nie znaleziono żadnej usterki. Więc jeździłem nim przez tydzień, była strata, ale brak widocznego wyjścia. Jedyną rzeczą, która nie została przetestowana w teście ciśnieniowym, jest korek. Sprawdziłem uszczelkę, była mocno wgnieciona po 9 latach na samochodzie. Więc wymieniłem ją i od tego czasu nie ma wycieku 😁👍
Wielkie dzięki Mohawk - na pewno spróbuję tego jak najszybciej.
 
#9 ·
Prawdopodobnie żadna pomoc z twoim problemem, ale kiedy kupiłem mój P250, po tygodniu nagle potrzebował litra płynu chłodzącego, ponieważ poziom po prostu spadł, wciąż byłem w ramach 3-letniej gwarancji, więc zarezerwowałem go u głównego dealera. Mieli go przez dzień i przetestowali wszystko, ale nie znaleźli nic złego. Przejechałem od tego czasu 5000 mil bez problemu, zauważyłem, że mój samochód przejechał tylko około 500 mil w ciągu 6 miesięcy przed zakupem, więc czy samochód może mieć powietrze w swoim układzie chłodzenia? Nie wiem, ale bardzo dziwne
 
#10 ·
Istnieje TSB dla niektórych roczników, że osłona na chłodnicy wtórnej musi zostać zmodyfikowana, aby zapobiec wyciekom w przyszłości.
Istnieje również TSB dla niektórych modeli dotyczący wycieku turbosprężarki chłodzonej wodą, który nie wykaże oznak kapania, ale w pewnym momencie może się zapalić.
Sprawdź dywanik podłogowy pasażera pod kątem wycieku rdzenia nagrzewnicy.
Upewnij się, że podczas sprawdzania poziomu płynu chłodzącego jest on na linii maksymalnego napełnienia na gorąco, a nie powyżej.
 
#11 ·
OK, mam aktualizację. Właśnie uzupełniłem płyn chłodniczy, wymieniłem korek zbiornika płynu chłodniczego i pojechałem na 1 godzinę 20 minut jazdy. Płyn chłodniczy jest nadal na tym samym poziomie co przed jazdą, więc myślę, że to może rozwiązało problem. Będę to jednak obserwował przez kilka dni, żeby się upewnić.
 
#12 ·
Witajcie wszyscy, ostateczna aktualizacja. Po moim ostatnim poście z 16 lipca wyglądało na to, że poziom płynu chłodzącego spadł trochę (kilka mm) w ciągu kilku dni, a następnie pozostał na tym samym poziomie, więc zastanawiałem się, czy nadal występuje problem. Właśnie odbyliśmy naszą planowaną podróż do Szkocji i z powrotem (1350 mil) i cieszę się, że mogę poinformować, że poziom płynu chłodzącego w ogóle nie spadł podczas podróży, więc połączenie wymiany dodatkowej chłodnicy i wymiany korka chłodnicy rozwiązało problem. Uff!

Mogę również powiedzieć, że nasz F-Pace (2L benzyna Turbo R-Sport) był piękną jazdą przez całą podróż, zdecydowanie duży krok naprzód w porównaniu do słabo napędzanego i mniej wyrafinowanego Hondy CRV, którego mieliśmy wcześniej 😃