Jaguar F-Pace Forum banner

Vastzittende gasklep repareren!

1 reading
1.7K views 38 replies 9 participants last post by  Apollya  
#1 · (Edited)
Zoveel mensen met een SDV6 of TDV6 hebben een vastzittende EGR-gasklep ervaren. Maar wat als ik je vertelde dat Ford/JLR wist dat dit zou gebeuren en dat er niets mis is met de "defecte" eenheid!?

Dus ik heb de mijne net vervangen voor £ 128 voor een Ebay Velar vervangende eenheid, de auto is er zoveel beter mee. Waardoor ik de oude overhield om te diagnosticeren en mee te experimenteren. Ik weet zeker dat velen Reilly's Auto's video hebben gezien van het vijlen van de gasklep voor een tijdelijke oplossing. Maar nu weet ik waarom dit niet werkt en wat de initiële fout veroorzaakt. Het wordt veroorzaakt door de boekhouders van Ford/JLR! Waarom vraag je? Omdat de ingenieurs wisten dat dit een probleem zou zijn als je een plastic TB en gasklep zou gebruiken. Dus ze hebben het goed ontworpen, maar de boekhouders namen een essentieel onderdeel weg dat direct tot het probleem leidt.

Ik zal het in de volgende aflevering met foto's uitleggen.

#38 ·
Ik dacht dat de nieuwe SDV6 alleen een lagedruk-EGR gebruikt en dat de aftakking na de DPF plaatsvindt, zogenaamd om de roetinname te verminderen, maar het lijkt niet goed te werken, dus ik werk aan een idee voor een EGR-gasstroomfilter om het meeste van de roet op te vangen. Blijkbaar weten de fabrikanten dat de roetinname de motor doodt, dus waarom de inlaatlucht filteren en dan harde koolstofdeeltjes rechtstreeks uit de uitlaat toelaten? Onderzoek toont aan dat 5-20um het ergst zijn en dat is veel van de roet die wordt opgenomen!🤷‍♀️ Ze wisten dat het een probleem zou zijn, maar besloten GEEN fijnstoffilter toe te voegen aan het EGR-gaskring, omdat dit regelmatig onderhoud zou vereisen, waarmee ze bedoelen dat het toegankelijk is voor de eigenaar, zodat het geleegd en omgekeerd gespoeld kan worden. Dus ik werk aan een idee voor een van deze.

#39 ·
Om even in te breken op het uitruimen van DPF's, EGR-afsluiting en herprogrammering.

MOT-keurmeesters kijken hier momenteel niet naar, maar er komen zogenaamd veranderingen om daadwerkelijk te testen of de emissiesystemen aanwezig en correct werkend zijn.

Het maakt ook de verzekering ongeldig (hoewel je een andere herprogrammering zou kunnen krijgen en de afsluiting zou kunnen verwijderen, maar je kunt de binnenkant van de DPF niet gemakkelijk opnieuw vullen) en in geval van een ongeval zou het worden geclassificeerd als een niet-weglegale voertuig, wat zou kunnen leiden tot tal van soorten vervolgingen.

owns 2023 Jaguar F-Pace SVR 5.0