Hallo iedereen 😀
Ik deel gewoon de informatie die ik heb geleerd over de vastzittende gasklephuizen op de 3.0 V6D-motor, aangezien de mijne vandaag is vervangen. Hij heeft 95.000 mijl gereden.
Sinds ik de auto in januari 2025 kocht, heeft hij geweldig gelopen, geen waarschuwingen en DPF-regeneratie zoals het hoort, maar toen ik een diagnostische scan uitvoerde, zoals ik graag doe voor onderhoud, logde hij code P0234-77 Turbo overboost, bevolen positie niet bereikbaar. Het bleef terugkomen nadat het was gewist.
Veel onderzoek wees op het vastzitten van het gasklephuis, en als dit niet wordt opgelost, zou het waarschijnlijk waarschuwingen genereren en de DPF verstoppen, die zich niet kan regenereren als dit een foutmelding weergeeft. Het lijkt er ook op dat pogingen om het huis schoon te maken niet werken.
Ik heb gekeken en zag ook wat olienevel waar de laadpijp op het gasklephuis aansluit.
Ik sprak met The Jag Specialist in Doncaster, die, denk ik, mijn nieuwe beste vrienden zullen worden. Zodra ik hen de code gaf, bevestigden ze mijn vermoedens en stelden ze een vervanging voor tijdens een wachtafspraak. Gelukkig rekenden ze geen kosten voor de diagnose, omdat ik de code had gegeven.
Vanmorgen bezocht ik en sprak eerst met de hoofdmonteur. Hij liet me het nieuwe Jag-gasklephuis zien dat ze klaar hadden liggen en legde uit dat de plastic behuizing door ouderdom en hittecycli uit vorm raakt, waardoor de vlinderklep vast komt te zitten. Hij zei dat ze hadden geprobeerd de vlinderklep schoon te maken en zelfs opnieuw vorm te geven, maar dat ze op de lange termijn nooit zouden werken. De nieuwe klep keerde terug naar de open positie als je hem handmatig sloot en vervolgens losliet.
Ze hebben de mijne vervangen en hij bracht de oude om me te laten zien, hij was echt schoon, niet verstopt, maar toch zat de vlinderklep vast in de gesloten positie terwijl hij open zou moeten gaan.
Dus het is allemaal gedaan, de auto rijdt nog steeds geweldig zoals altijd, maar er is een merkbare verbetering in zachte acceleratie die lineairder is dan voorheen.
De totale kosten waren £ 407,22 voor het onderdeel en £ 80 arbeidsloon (1 uur), plus btw £ 584,66. De benodigde tijd was 45 minuten van inrijden tot uitrijden. Het werk omvatte het opnieuw kalibreren van het nieuwe gasklephuis op SDD.
Ik ben er blij mee en omdat ik de auto houd, heb ik vertrouwen voor de volgende 95.000 mijl of zo.
Ik deel het gewoon omdat dit een veelvoorkomend probleem is, maar de meeste informatie suggereert dat de gasklep verstopt raakt met koolstof, en dat is niet altijd het geval, de mijne was schoon.
Ik deel gewoon de informatie die ik heb geleerd over de vastzittende gasklephuizen op de 3.0 V6D-motor, aangezien de mijne vandaag is vervangen. Hij heeft 95.000 mijl gereden.
Sinds ik de auto in januari 2025 kocht, heeft hij geweldig gelopen, geen waarschuwingen en DPF-regeneratie zoals het hoort, maar toen ik een diagnostische scan uitvoerde, zoals ik graag doe voor onderhoud, logde hij code P0234-77 Turbo overboost, bevolen positie niet bereikbaar. Het bleef terugkomen nadat het was gewist.
Veel onderzoek wees op het vastzitten van het gasklephuis, en als dit niet wordt opgelost, zou het waarschijnlijk waarschuwingen genereren en de DPF verstoppen, die zich niet kan regenereren als dit een foutmelding weergeeft. Het lijkt er ook op dat pogingen om het huis schoon te maken niet werken.
Ik heb gekeken en zag ook wat olienevel waar de laadpijp op het gasklephuis aansluit.
Ik sprak met The Jag Specialist in Doncaster, die, denk ik, mijn nieuwe beste vrienden zullen worden. Zodra ik hen de code gaf, bevestigden ze mijn vermoedens en stelden ze een vervanging voor tijdens een wachtafspraak. Gelukkig rekenden ze geen kosten voor de diagnose, omdat ik de code had gegeven.
Vanmorgen bezocht ik en sprak eerst met de hoofdmonteur. Hij liet me het nieuwe Jag-gasklephuis zien dat ze klaar hadden liggen en legde uit dat de plastic behuizing door ouderdom en hittecycli uit vorm raakt, waardoor de vlinderklep vast komt te zitten. Hij zei dat ze hadden geprobeerd de vlinderklep schoon te maken en zelfs opnieuw vorm te geven, maar dat ze op de lange termijn nooit zouden werken. De nieuwe klep keerde terug naar de open positie als je hem handmatig sloot en vervolgens losliet.
Ze hebben de mijne vervangen en hij bracht de oude om me te laten zien, hij was echt schoon, niet verstopt, maar toch zat de vlinderklep vast in de gesloten positie terwijl hij open zou moeten gaan.
Dus het is allemaal gedaan, de auto rijdt nog steeds geweldig zoals altijd, maar er is een merkbare verbetering in zachte acceleratie die lineairder is dan voorheen.
De totale kosten waren £ 407,22 voor het onderdeel en £ 80 arbeidsloon (1 uur), plus btw £ 584,66. De benodigde tijd was 45 minuten van inrijden tot uitrijden. Het werk omvatte het opnieuw kalibreren van het nieuwe gasklephuis op SDD.
Ik ben er blij mee en omdat ik de auto houd, heb ik vertrouwen voor de volgende 95.000 mijl of zo.
Ik deel het gewoon omdat dit een veelvoorkomend probleem is, maar de meeste informatie suggereert dat de gasklep verstopt raakt met koolstof, en dat is niet altijd het geval, de mijne was schoon.